søndag 12. august 2012

Follo 12.08.
Steinring fra eldre jernalder befart under søk etter Sigrid

Har lett etter Sigrid fra Østensjø i det siste.  I dag gikk jeg kvinn/manngard ved Gjersjøen i sammen med mest Oslofolk, mens jeg vet om steder i området som skriker etter synfaring.  Fikk med en elgjeger fra Toten som var kommet til  Oslo i ens ærend med jâmthunden sin til et sted hvor han fikk utnyttet bikja bedre.  Det var til en skogsvei ved Kråkstad kirke med en steinsirkel fra eldre jernalder og gravhauger og som ikke er tilrettelagt for turisme akkurat.  Han var glad for å få brukt bikja litt bedre og fikk med seg kulturminnene.  Rådet er, ta en tur, gjerne til det kulturminnet du alltid har tenkt du skal finne - og let etter savnede Sigrid underveis. De brukte nok bil og da kan de ha vært innom den skogsveien akkurat du veit om. Vær flere og husk bra fottøy og myggetellerannet.  Gjør du et godt søk, merk av på kartet til Facebookgruppa; Finn Sigrid Schjetne ...  Har mange artikler jeg klør etter å publisere, men ser at besøkstallene her synker med det fine været.  Det kan vente.  Flere turer på programmet.
Apropos Gjersjøen, Svartskog.  Stedet har u-utforskede kulturminner så spennende at jeg ikke vet hvordan jeg skal tilnærme meg det. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar